Igazából ez az újdonság afféle láncszem, ami összeköti az Alpha termékvonalat a Cinema családdal: az FX3 az A7S III és az FX6 közé illeszkedik a sorban. Lelkét ugyanaz a 12 MP-es BSI CMOS szenzor alkotja, amivel már az A7S III-ban is megismerkedhettünk, így nem csoda, hogy a filmfelvételi képességek – már ami a felbontást és a képfrissítést illeti – is nagyon hasonlóak. Az FX3-nál is a 4K @ 60 fps a csúcs, de ha némi képvágás is belefér, akár 120 kép/mp-re is felcsavarhatjuk a képfrissítést ugyanezen felbontás mellett.

Adatsűrűség választéka és a kodekek is ugyanazok, amelyek az A7S III-ban választhatók. 10-bit 4:2:2 színkódolás, XAVC HS (H.265), vagy XAVC S (H.264), illetve XAVC S-I (ALL-I H.264 formátum), de a nagyobb FX6 DCI (1,89:1 oldalarány) hiányzik a felhozatalból. A Sony FX3 váz por- és cseppálló szigeteléssel van ellátva, hűtése aktív, a szigetelt egységen kívül helyezkedik el, a CPU és a szenzor közvetlen közelében (ennek hála az FX3-mal jóval hosszabb snitteket lehet elkészíteni túlhevülés nélkül, mint amire az A7S III képes). Az automatikus élességállításról szenzorra integrált fázisérzékelők gondoskodnak; a képérzékelő mozgatásával pedig a képstabilizáció is meg lett oldva.

Az FX3 azonban nem kapott beépített elektronikus keresőt, cserébe egy sor olyan csatlakozóval, csavarmenettel, kiegészítővel rendelkezik, amikre az A7S III csak irigyen kacsintgathat (pl. az elő- és a hátlap kivételével minden oldalon találunk szabványos állványmenetet). A gyártó a kamera mellé ad egy markolatot is, amit a váz tetőlemezére lehet rácsavarni. Ennek van beépített XLR/1,4”-os TRS adaptere, ami lehetővé teszi a legfeljebb négycsatornás hangfelvételt. A Sony FX3 csupán 400 dollárral drágább, mint az A7S III, azonban sokkal jobb célgép, látszik, hogy egyértelműen a filmkészítésre van kihegyezve a tudástára. A március közepétől megvásárolható kameráért 3900 dollárt kér a Sony.

forrás: mlzphoto.hu / fotó: pixabay.com